Tehnici de stimulare a bioenergiei

www.000webhost.com

Informatii utile pentru sanatate

Fundatia Fandigo pentru Persoanele Cu mintea deschisa, limpede si sanatoasa

8.Tehnici de dezvoltare personala prin exercitii de psihologie pozitiva

Cum să vedem viaţa in culori vesele? Schimbând perspectiva. Tehnicile psihologiei pozitive si cele de dezvoltare personală ne pot ajuta să regăsim voioşia. Iată câteva exerciţii bune de practicat zilnic.
Un filozof a formulat foar te exact acest adevăr: „Dacă pesimismul ţine de temperament, opti-mismul ţine de voinţă." Altfel spus, dacă emoţiile negative şi privirea tristă asupra viitorului nu cer efort, optimismul este foarte adesea rezultatul unui demers de modelare a sinelui. „Optimismul inseamnă să insisti că totul merge bine atunci când totul merge prost", scria ironic Voltaire. Creatorul lui "Candide" stia bine că optimismul nerational nu este o solutie. Dar care să fie echilibrul intre viziunea realistă si cea pozitivă? Astăzi terapiile cognitive si tehnicile de dezvoltare personală ne dau o idee in acest sens. „Nu sunt stăpânul lumii dar pot cel puţin stăpânesc reprezentarea pe care o am asupra lumii", iată un principiu de plecare îri construirea unei viziuni pozitive conturate de terapiile apărute după 1970. Am selecţionat câteva exercitii din cărtile de self-help . De fapt, pentru a integra un astfel de mod de gândire e nevoie de timp si curaj. Dar, cum spune un proverb chinezesc, „orice drum de 1000 de paşi incepe cu primul."

ORA 7 Primele minute de la trezire
Esti pradă unor sentimente confuze Trezirea este pentru neurobiologi un moment de mare „permeabilitate". Gândurile bune pe care le adresăm la trezire sunt aşadar foarte importante. Decât să enumeri constrângerile de peste zi, mai bine concentrează-te asupra celui mai atrăgător moment al zilei (dejunul cu o prietenă, un spectacol...) intârzie puţin in pat pentru a gusta din plin sentimentele agreabile pe care evocarea unui astfel de moment te face să se nască in mintea ta. Astfel vei incepe ziua intr-o stare de spirit mai bună.

ORA 10 La birou
Este ora la care infrunţi situaţiiie delicate Pentru a depăşi neliniştea, tehnica vizualizării pozitive îţî permite să iţi reprezinţi o anumită scenă inainte ca ea să fi avut loc. Inchide ochii. Pe „ecranul mental" imaginează-ţi scena in cel mai rău mod posibil. Cu maximum de detalii. Plângi, eşti enervată? Pronunţă clar: „nu asta este ceea ce vreau!" Apoi şterge imaginea. După un timp de relaxare, vizualizează scena, intr-o lumină pozitivă de data aceasta. Cu voce tare afirmă: „aşa se va intâmpla". Această tehnică permite inscrierea dorinţelor noastre in straturile profunde ale conştiinţei.

ORA 13 La prânz

Te simţi tensionată, agasată de mii de temeri, inainte de dejun un răstimp de 20 de minute şi plimbă-te. Mergi cu paşi siguri, nici prea repede, nici prea lent. Respiră lent si profund, pentru relaxarea diafragmei. Te eliberezi astfel de tensiuni interioare. Apoi, in timp ce te plimbi, priveşte imprejur cu atenţie, ca şi cum ai descoperi acum prima dată imprejurimile, imaginează-ti că eşti intr-un muzeu sau intr-o ţară străină... incetul cu incetul te vei relaxa. Contempland arborii, iarba sau frunzele, apreciază culorile. Meditează asupra anotimpurilor. Ideea că lucrurile se innoiesc periodic este liniştitoare.


ORA 16 - 0 întaInire importantă
Vine seara si simti că te cuprinde melancolia. Nu incerca să alungi, intră degrabă in jocul lui „ca si cum". Ca şi cum ai fericită, mulţumită de viaţa ta. Inspirate de la cineva care, in viziunea ta, incarnează optimismul. Pune-te in pielea acestei persoane cel puţin cinci minute, Surâs larg, ochi larg deschişi. Relaxează-ţi gatul şi umerii... Fredonează un refren care iţi place. Episodul de melancolie poate lăsa loc unei senzaţii de optimism care te va insoti in intâlnirile profesionale. Subconştientul nostru este in măsură să influenţeze starea fizică si psihică.

Ora 18 - In trafic spre casa
Esti enervată. Maşina nu inaintează deloc. 0 să dureze trei ore! Copiii sunt singuri acasă! Cina nu e gata!" Incepi să fierbi pe dinăuntru şi îţi simţi inima bătând puternic.

Este o reacţie tipică de pesimism, fondată pe ideea că răul se intâmplă mereu. Poţi controla acest sentiment făcând mai intâi efortul de a te găndi la cel mai bun deznodământ: „drumul se va degaja repede si voi ajunge la timp". Gândeştele apoi, intre gandul pozitiv şi cel negativ, la ce s-ar putea produce in mod concret: „o să ajung un pic mai târziu dar copiii mă aşteaptă liniştiţi. Pregătesc o cină rapidă". Acest mod de a privi viaţa este mai realist .

ORA 21 - Acasă, pe canapea
Te indoiesti de tine insăţi. iţi reproşezi că nu ai făcut nimic in ziua respectivă. Dar dacă ai face mai curând inventarul a ceea ce ai făcut deja până atunci? Gândindu-te la drumul parcurs notează evenimentele fericite, momentele in care te-ai autodepăşit, in care ai fost mândră de tine. Inscrie in minte competenţele pe care le-ai caştigat. Pentru specialiştii in psihologie pozitivă care au studiat puterea sentimentului de mulţumire, aprecierea a ceea ce suntem permite focalizarea gândirii asupra părţii pline a paharului nu asupra celei goale. Recunoscând ceea ce ai dus la indeplinire, te dinamizezi pentru viitor.

 

Tehnici de stimulare a bioenergiei
 

Tehnici de stimulare a bioenergiei



Curs online germana si engleza ...I...Sanatate prin alimentatie ...I... Stiri imobiliare